নিউজ ডেস্ক, ২৮ ডিচেম্বৰ, ২০২৪ : জামাত আহমদিয়াৰ বাৰ্ষিক সমাৱেশ সাম্প্ৰদায়িক সহনশীলতাৰ প্ৰতীক। বিশ্ব শান্তি (World Peace) প্ৰতিষ্ঠাৰ বাবে ইছলামিক শিক্ষাৰ পোহৰত উপস্থাপন কৰা নীতি আৰু নিয়ম। কাদিয়ান জিলা গুৰদাসপুৰ জামাত আহমদিয়াৰ প্ৰতিষ্ঠাপক হজৰত মিৰ্জা গুলাম আহমেদৰ ১৮৯১ চনত ঈশ্বৰৰ আদেশ অনুসৰি বাৰ্ষিক জলছা কাদিয়ানৰ ভেটি স্থাপন কৰিছিল। এই জলছা আন্তঃধৰ্মীয় সম্প্ৰীতি আৰু পাৰস্পৰিক ভাতৃত্ববোধৰ প্ৰতীক।
এই সমাৱেশৰ এটা কাৰ্যসূচী সংঘোষ্ঠি সৰ্বধৰ্ম সন্মিলন হিচাপে উদযাপন কৰা হয় আৰু নিজ নিজ ধৰ্মৰ শিক্ষাৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি শান্তি, শান্তি আৰু সৰ্বধৰ্মা সম্ভাৱনাৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি ধাৰণাসমূহ ভাগ-বতৰা কৰা হয়। প্ৰতিষ্ঠাপক জামাত আহমদিয়া হজৰত মিৰ্জা গুলাম আহমদ সৰ্ব ধৰ্ম সন্মিলনত সকলো ধৰ্মীয় ব্যক্তিক সন্মান জনোৱা আৰু তেওঁলোকৰ আৱেগক যত্ন লোৱাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰিছে। এইবাৰ বেয়া বতৰৰ বাবে এই জলছা আকছা মছজিদত আয়োজন কৰা হৈছিল। দলটোক অভিনন্দন জনাবলৈ অহা সন্মানীয় অতিথিসকলক দাৰুল-জিয়াফাতত আদৰণি জনোৱা হয়।
প্ৰতিষ্ঠাপক জামাআত আহমদিয়া হজৰত মিৰ্জা গুলাম আহমদ কাদিয়ানীৰ মতে, “হে দেশবাসী, সেই ধৰ্ম এনেকুৱা ধৰ্ম নহয় যিয়ে সাধাৰণ সহানুভূতিৰ শিক্ষা নিদিয়ে, সেই পুৰুষো এনেকুৱা মানুহ নহয় যাৰ সহানুভূতিশীল নাৰী নাই। আমাৰ ঈশ্বৰে কোনো সম্প্ৰদায়ৰ মাজত পাৰ্থক্য কৰা নাছিল। পৃথিৱীয়ে সকলোৰে বাবে মজিয়া হিচাপে কাম কৰে আৰু ইয়াৰ সূৰ্য্য, চন্দ্ৰ আৰু আন বহুতো তৰা সকলোৰে বাবে পোহৰৰ কাম কৰে। আৰু অন্যান্য সেৱা আগবঢ়োৱা। ইয়াৰ উৎপাদক উপাদান অৰ্থাৎ বায়ু, পানী, জুই, মাটি আৰু অন্যান্য সকলো উৎপাদনকাৰী বস্তু যেনে শস্য, ফলমূল আদিৰ পৰা সকলো জনগোষ্ঠীয়ে উপকৃত হৈছে। এই আধ্যাত্মিক অভ্যাসবোৰে আমাক মানুহৰ লগত ভাল ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ শিকাই আৰু সংকীৰ্ণ আৰু সংকীৰ্ণ মনোভাৱৰ নহ’বলৈ শিকাই।”
জামাত আহমদিয়াৰ বিশেষত্ব হ’ল ই যিমানখিনি শক্তি আছে আৰু উপলব্ধ সম্পদৰ ভিতৰত সেৱাৰ কামত সক্ৰিয়ভাৱে অংশগ্ৰহণ কৰে, মানৱতাৰ বাবে যিমান পাৰি সিমান সেৱা কৰা হয় আৰু খাদ্য, চিকিৎসা আৰু শিক্ষা প্ৰদানৰ বাবে প্ৰচেষ্টা চলোৱা হয় দুখীয়াক প্ৰচেষ্টা কৰা হয়। আজি বিশ্বই দ্ৰুতগতিত তৃতীয় বিশ্বযুদ্ধৰ দিশে আগবাঢ়িছে। জামাত আহমদিয়া ইণ্টাৰনেশ্যনেলৰ আধ্যাত্মিক খলিফা হজৰত মিৰ্জা মছৰূৰ আহমদে বিশ্ববাসীক শান্তি প্ৰতিষ্ঠা কৰিবলৈ আহ্বান জনাইছে আৰু আল্লাহক যোগাযোগ কৰি, ন্যায় কৰি আৰু পাৰস্পৰিক মতানৈক্যৰ অন্ত পেলাই মানৱতাৰ সেৱা কৰিবলৈ অনুৰোধ জনাইছে। এই প্ৰেক্ষাপটত আহমদিয়া মুছলিম সম্প্ৰদায়ৰ বিশ্ব মুৰব্বী পঞ্চম খলিফাই বিশ্বৰ বিভিন্ন মঞ্চত সংসদত ভাষণ প্ৰদান কৰি উপদেষ্টা, বুদ্ধিজীৱী, প্ৰধানমন্ত্ৰী, দেশৰ ৰাষ্ট্ৰপতিলৈ “বিশ্ব সংকট আৰু শান্তিৰ পথ” গ্ৰন্থখনত প্ৰকাশ পাইছে।
এই উপলক্ষে বহু ধৰ্মগুৰু আৰু স্থানীয় বিশিষ্ট ব্যক্তি উপস্থিত থাকে সম্পৰ্কৰ কথা উল্লেখ কৰি তেওঁলোকে সকলোৱে কয় যে সমগ্ৰ বিশ্বৰ শান্তিৰ বাবে আহমদিয়া মুছলমান জামাতে যি প্ৰচেষ্টা চলাইছে সেয়া প্ৰশংসনীয়। ইয়াৰ উপৰিও বহু সংখ্যক কাদিয়ানৰ ঘনিষ্ঠ লোকেও অংশগ্ৰহণ কৰে। উপস্থিত থকা সকলোৱে জামাত আহমদিয়াৰ শান্তি প্ৰতিষ্ঠাৰ প্ৰচেষ্টাক শলাগ লৈছে। আৰু জামাত আহমদিয়াৰ সকলোৰে প্ৰতি প্ৰেম আৰু কাৰো প্ৰতি ঘৃণাৰ মূলমন্ত্ৰৰ বেনাৰত তেওঁলোকৰ শুভেচ্ছা জ্ঞাপন কৰিলে।
ভাষণত বিশ্বযুদ্ধৰ কুপ্ৰভাৱৰ পৰা হাত সাৰিবলৈ হাজুৰ আনোৱাৰ (আয়্যাদ-হুল্লাহ তা’লা বিনৰিহিল-আজিজ)ৰ নিৰ্দেশনা সন্মানীয় কে তাৰিক আহমদে, অতিৰিক্ত নাজিৰ ইছলাহ ও ইৰছাদ, নূৰুল ইছলাম, কাদিয়ান
সাৰাংশ। তেওঁৰ ভাষণত মাননীয় কে তাৰিক আহমদে বিশ্বৰ বেয়া পৰিস্থিতি আৰু যুদ্ধ সদৃশ পৰিস্থিতিৰ কথা উল্লেখ কৰে। এই প্ৰসংগত তেওঁ আহমদিয়া মুছলিম জামাতৰ বৰ্তমানৰ ইমাম হজৰত মিৰ্জা মছৰূৰ আহমদ চাহাব (খলিফাতুল মাছিহ খামিছ, আয়্যাদ-হুল্লাহ তাআলা বিন্সৰিহিল-আজিজ)ৰ নিৰ্দেশনা দাঙি ধৰে। বিশ্বৰ পৰিস্থিতিৰ ওপৰত চকু ফুৰাই হাজুৰ আনোৱাৰে যুদ্ধৰ পৰিস্থিতিৰ কাৰণ আৰু ইয়াৰ পৰা আঁতৰি থকাৰ উপায়ৰ বিষয়ে সাধাৰণ জনতাক সতৰ্ক কৰি দিছে।
খলিফা-ই-ৱাকতৰ স্থান আৰু মৰ্যাদা, খিলাফাতৰ আজ্ঞা পালনৰ গুৰুত্ব আৰু আশীৰ্বাদ আৰু ইয়াৰ লগত জড়িত সন্মানীয় মুজাফ্ফাৰ আহমেদ নাছিৰ চাহাব, নাজিৰ ইছলাহ অ ইৰছাদ মাৰ্কজিয়া, কাদিয়ান। তেওঁৰ ভাষণত মাননীয় মুজাফ্ফাৰ আহমেদ নাছিৰ চাহাবে খলিফা-ই-ৱাকতৰ স্থান আৰু মৰ্যাদা উদাহৰণৰ জৰিয়তে ব্যাখ্যা কৰে। তেওঁ আলোকপাত কৰে যে এজন ব্যক্তিয়ে খিলাফাতৰ আজ্ঞা পালন আৰু খলিফা-ই-ৱাকতৰ লগত জড়িত হোৱাৰ ফলত কিমান আধ্যাত্মিক আৰু বস্তুগত আশীৰ্বাদ লাভ কৰে। এই ভাষণত খিলাফতৰ লগত জড়িত হোৱাৰ গুৰুত্ব আৰু ইয়াৰ উপকাৰিতাৰ বিষয়ে গভীৰভাৱে আলোচনা কৰা হৈছে।
আৰ্থিক ত্যাগ আৰু ঐশ্বৰিক আশীৰ্বাদত জামাতৰ সদস্যৰ অনন্য নিদৰ্শন (হাজুৰ আনোৱাৰৰ খুতবাত আৰু খিতবাতৰ পোহৰত) সন্মানীয় ৰফিক আহমেদ বাইগ চাহাব, নাজিৰ বৈতুল মাল আমাদ, কাদিয়ান। তেওঁৰ ভাষণত ৰফিক আহমদ বেইগে আহমদিয়া মুছলিম জামাতৰ বৰ্তমানৰ ইমাম হজৰত মিৰ্জা মাছৰূৰ আহমদ চাহিব (খালিফাতুল মছিহ খামিছ)ৰ খুতবাত আৰু খিতবাতৰ আলোকত জামাতৰ সদস্যসকলে সন্মুখীন হোৱা আৰ্থিক সমস্যাৰ বিষয়ে আলোচনা কৰে , আয়াদ-হুল্লাহ তা’আলা বিন্সৰিহিল-আজিজ)। লগতে এই কুৰবানীৰ ফলত আল্লাহ তাআলাই জামাত আৰু ইয়াৰ সদস্যসকলৰ ওপৰত কিমান ৰহম আৰু ৰহম অৰ্পণ কৰিছে সেই কথাও বুজাই দিলে।
হজৰত মছলাহ মাউদ (ৰ.আ.)ৰ উপাধি “আহমদিয়াত: অৰ্থাৎ বাস্তৱ ইছলাম” – ইয়াৰ পটভূমি আৰু স্থায়ী প্ৰভাৱ সন্মানীয় মুনীৰ আহমেদ খাদিম চাহাব, অতিৰিক্ত নাজিৰ ইছলাহ ও ইৰছাদ, দক্ষিণ ভাৰত কাদিয়ান। মাননীয় মুনীৰ আহমেদ খাদিমে তেওঁৰ ভাষণত কয় যে আহমদিয়া মুছলিম জামাতৰ দ্বিতীয় খলিফা হজৰত মিৰ্জা বছিৰুদ্দিন মাহমুদ আহমেদ চাহাব (ৰাঃ)-এ সেই সময়ত “আহমদিয়াত: অৰ্থাৎ আছলি ইছলাম” নামৰ কিতাপখন লিখিছিল।